Är mat din passion? Har du en unik produkt eller vill du locka besökare?

Unika råvaror och fantastiska miljöer. Stor varia­tion från söder till norr och ett växande mat­in­tres­se. Runt om i Sverige frodas matintresset och många spännande, nya produkter och tjänster ser dagens ljus. Vad händer sedan? Hur tar du bäst en bra idé från start till succé? Med begränsade resurser är det nödvändigt att hitta smarta och kostnads­effektiva sätt att marknadsföra sig. Innan du börjar tänka kreativt är det några frågor som behöver få kristallklara svar.

1.    Vem eller vilka ska äta produkten, använda tjänsten eller besöka dig?
2.    Vem eller vilka ska köpa eller boka?
3.    Varför?
4.    Var möter målgruppen dig?
5.    Sticker ditt varumärke ut och väcker det rätt associationer? Vad är storyn som attraherar kunder?
6.    Hur ska man komma ihåg din produkt eller tjänst?
7.    Hur och var sker första köpet? Återköpet?

Frågorna är enkla att ställa, men inte alltid enkla att besvara och föra vidare i en praktisk handling. En workshop ger både svar och lägger grunden för en konkret och realistisk handlingsplan. Det hjälper vi gärna till med.

På Oliven finner du stor kärlek till mat och lång erfarenhet av att kommunicera och sälja mat. Två av medarbetarna startade en gång i tiden matbutiken Cajsa Warg och det var också här som grundarna av Oliven träffades första gången 2002. Oliven har också grundat och driver Gastronomiska Samtal tillsammans med Agroax och Wognum Art. Läs mer om Gastronomiska Samtal på www.gastronomiskasamtal.se

Välkommen att kontakta oss med dina nyfikna frågor.
Vi lovar att svara efter bästa förmåga!
Carin Granlund Olsen, carin@oliven.se, 08-402 13 35, 070-848 91 33

FOTO: Bianca Brandon-Cox

Tagged with →  
Share →